Azért ragadok tollat mert a minap volt egy Facebook csoport ahol az egyik tag arról panaszkodott, hogy miután lájkolt pár posztot többen ráírtak és ajánlatot tettek számára a “világ legnagyobb lehetőségét felajánlva, mint értékesítési munkát”. Ez emberünket annyira idegesítette, mikor már sokadszorra fordult elő, hogy ezt nyílt levélben jelezte az adminisztrátornak, aki azonnal megkérdezte, hogy nevesítse a dolgot, és ő, mint admin azonnal kizárja a csoportból az ilyen viselkedésű embereket.
Ez a történet nekem több oldalról is tanulságos. Egy. Még mindig komoly ellenérzés van a “világ legjobb lehetőségeivel szemben.” Ez ha akarjuk, ha nem,egy tény. Emberek hozzáállása egy negatív MLM tapasztalat után éveken keresztül marad ugyanilyen negatív, és a következő találkozó esetén, ha nem az “ember” az akit először megismernek, és utána a lehetőség, akkor sosem fog ez a dolog változni. A másik, hogy a másik fél szempontjából a “What’s in it for me ?” elv betartása egyre fontosabb, ha sikert akarunk elérni. Ez alap. WIIFM frekvencia. Ha sikert akarunk ezen sugározzuk az üzenetünket a másik felé. Ha nem ezen sugárzunk, vége. Ha nincs igény amit ki tudsz elégíteni, nincs miről beszélni. Mérd fel az igényt, please!
Most olvasom épp az Én 2.0 című könyvet és döbbenetes felismeréseim vannak. A könyvben sok olyan infó is szerepel amit annak idején én még a General Electric egy kb 3 000 000 Ft fejenkénti költségű menedzserkurzusán kaptam meg. Ez annyit is jelent, hogy jó helyen dolgoztam annak idején, hogy megtanítottak már akkor úgy gondolkozni és piaci előnyre tettem szert az által, hogy a top 10%-ban dolgozóként a cég a személyes fejlődésemre ennyit áldozott. Az akkor elhangzott és tanított ismeretek ma is értéket képviselnek. Másik, hogy ez a tudás ezek szerint akkor kb 10 évvel előzte meg a korát, ami az átlag ember tudáshoz való hozzájutási esélyeit illeti. Harmadik, hogy az akkor 3 000 000 ft-ba kerülő infó ma 4000 ft-ért megvásárolható, elsajátítható és alkalmazható. Azaz igaz amit korábban már sokszor fejtegettem, hogy a tudás ingyenessé válik és a cselekvők lesznek az igazi profitálói ennek.
A könyv tele van praktikus alkalmazható infókkal, és lépten nyomon említi a networking azaz kapcsolatépítés, és a személyes marketing fontosságát, még akkor is, ha az ember egy átlagos munkavállaló. Figyelem!
Értékesítés, kommunikáció, online jelenlét, networking.
Alapkészségeknek tűnnek a ma emberének!!!
Sőt igazából a könyv nem vállalkozókhoz szól elsődlegesen hanem Y generációs munkavállalókhoz, akik persze egy csomó vállalkozói készséget el kell sajátítsanak, ha érvényesülni szeretnének a munkaerő piacon. Az tehát, hogy mi a network marketingben ezt oktatjuk már évek óta most már az egyszerű alkalmazotti szférát is elérte. Igen, hogy eladd magad, teremts magadnak online ismertséget, tudd mi a személyes márka amit ki szeretnél alakítani magadról alapvető követelmény az Y-osoknak, a Z-seknek pedig pláne az lesz. De van aki soha nem akarja ezeket elsajátítani, pláne nem egy MLM-estől. Nyilván nem látja az illető, hogy ez is egy előny lehet, nem termékek eladását kell elsődlegesen végezni a network marketingben. de ha nem érzi hitelesnek aki őt megkeresi, akkor sosem fogja meglátni ezt.
A network marketingben ha elsajátitod ezeket a készségeket és kamatoztatod, ez a dolog együtt jár majd egy jövedelmi előnnyel is, de ez a hab a tortán. Még azon is gondolkoztam, ahogy ez a tegnap esti vita, vagy mondhatni vélemény kapcsán ami napvilágot látott, hogy pl. az az ember, aki az admin a fent emlitett FB csoportban, Magyarország egyik legjobban fizetett trénere, a gyökereit tekintve dolgozott értékesítésben és a network marketing iparágban is. Úgy hiszem rajongói táborának egy jelentős része kerül ki az MLM iparágból. Ezért nem meglepő, hogy az általa üzemeltetett Facebook csoportba bekerül nem kevés networker, és aki most indul még a szakmában, az néha túlkapásokkal a saját lehetőségét promótálja mindenkinek, akit csak nyitottnak gondol.
Szerintem nem az a dolgunk, hogy ezeket az embereket kitiltsuk, hanem hogy megtanítsuk a helyes viselkedésre online.
Emberek taníthatók, én is ebben utazom. Emberek példamutatás általi oktatásában. És igenis a network marketing fejlődik. Én mint networker tudom, hogy ki tudok embereket szedni a mókuskerékből azáltal, hogy megtanítom őket egy új szakmára. Emberek egyre inkább a szabadságra vágynak. Tartós és passzív jövedelmekre. Helyfüggetlenségre, kötöttségek nélkül elérhető teljesítményekre.
Büszkévé tesz, hogy a világ abba az irányba megy ahol ennek a szakmának az alapértékeit és az ezen keresztül elsajátítható készségeket kezdi felismerni a munkaerő piacon megjelenő új generáció. Sőt azok is akik oktatják és mentorálják az új generációt mint pl. a Budapesti Kommunikációs Főiskola Karriercentrumának vezetője is, aki meghívott, hogy én is jelen lehessek független előadóként az “állásbörzéjükön.” Biztos nem történt volna meg ez, ha azt gondolta volna: “A fickó hátsó szándéka beszervezni majd az összes fiatalt!”
e nem ez történt, meghívott. Beült az előadásomra és meghallgatta. Tetszett neki. Az internetnek hála ezt Te is megteheted, és bárki aki kiváncsi rá.. Csak kattints ide majd ha elolvastad a blogot. És most azt szervezi, hogyan tudnánk szakmai képzéssel párhuzamosan elindítani majd fiatalokat egy network marketing vállalkozás építésével kapcsolatos gyakorlati kurzuson.
Miért? Mert ő is látja a hagyományos munkavállalói szféra korlátait, ezzel szemben pedig a vállalkozói szféra lehetőségeit, az innovatív gondolkodást a fiatalokban, a globalizáció és mobilkommunikáckó nyújtotta előnyöket. És persze látja a különbséget a 20 évvel ezelőtti network marketing és a mai világ között.
A network marketing túl sok jó embert szipkázott már el ma a hagyományos szférából ahhoz, hogy ne lehessen komolyan venni.
Sokkal nagyobb ütemben fejlődik, mint ellenzői szeretnék. Egy jobb emberek, egyre nagyobb online tényhalmaz, egyre több sikertörténet. Egyre nagyobb a “gap” a hagyományos világ és a kapcsolatépítők világa között.
DE! Tiszteletben kell tartani azokat akiket a 9-től 5-ig juttat FLOW-ba! Kellenek a benzinkutasok, a pincérek, a bolti eladók. Sőt hagyományos egyéni vállalkozókra is szükség van!
Nem mindenkinek kell a network marketing, de én fordítanék ezen a kijelentésen:
Nem kell a network marketingnek mindenki.
A sztorit biztos ismered. Felvételi toborzóbeszédre van lehetősége 3 alakulatnak az Államokban.
A hadsereg, a légierő és a tengerészgyalogság. 2000 válogatott fiatal a hatalmas teremben. Mindegyiküknek fél órája van, utána a fiatalok az adott pultnál jelentkeznek. Elsőnek jön a hadsereg képviselője. Felhevülten beszél a hazaszeretetről. A fiatalok lázban égnek. Túlhúzza, 45 perc a 30 helyett. Jön a légierő képviselője. Mesél a sikerekről, a Top Gunról. A fiatalok szárnyalnak. Túlhúzza. 40 perc. A tengerészgyalogságnak csak 5 perce marad prezentálni. A fickó szálfa egyenesen felmegy a színpadra. Fél percig körülnéz. Egy szót sem szól. Lejön a sorok közé. Végignéz a fiatalokon. Mindegyik szemét elkapja, ahogy sétál a sorok között. 2 perc. Visszamegy a színpadra. “Önök közül csak néhány teljesítené a mi követeményeinket.” – mondja. “Csak nèhány.” 3 perc telt el.
A prezentációknak a végével a legnagyobb sor a tengerészgyalogos standnál húzódik.
Te is csak néhányat keresel, ne feledd!